آرش میغی فرد
چکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین اخلاق کسبوکار و مسئولیت اجتماعی شرکت مطالعه موردی شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه تحقیق حاضر مشتریان شرکتهای خدمات اینترنتی غرب ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین اخلاق کسبوکار و مسئولیت اجتماعی شرکت مطالعه موردی شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه تحقیق حاضر مشتریان شرکتهای خدمات اینترنتی غرب استان مازندران میباشد. تعداد تقریبی 100 هزار نفر تخمین زدهشده است؛ و براساس جامعه موردنظر و بر طبق جدول مورگان 384 نفر بهعنوان نمونه در نظر گرفته شد. روش نمونهگیری در این تحقق تصادفی ساده میباشد. ابزار گردآوری در تحقیق حاضر دو پرسشنامه که شامل پرسشنامه مسئولیت اجتماعی کارول (۱۹۷۹) و پرسشنامه استاندارد اخلاق کاری پتی (۱۹۹۰) استفاده گردیده است. یافتههای پژوهش نشان داد بین اخلاق کسبوکار و مسئولیت اجتماعی شرکت مطالعه موردی شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران رابطه وجود دارد. بین دلبستگی و علاقه به کار و مسئولیت اجتماعی در شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران رابطه وجود دارد. بین پشتکار و جدیت در کار و مسئولیت اجتماعی در شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران رابطه وجود دارد. بین روابط سالم و انسانی در محل کار و مسئولیت اجتماعی در شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران رابطه وجود دارد. بین روح جمعی و مشارکت در کار و مسئولیت اجتماعی در شرکتهای اینترنتی غرب استان مازندران رابطه وجود دارد.